Tvorba Visual Novel

Postavy

Tvorba postav:

Pokud máte navrhnuté postavy a napsaný základ scénáře, je na řadě vytvořit sprite pro jednotlivé postavy. Hlavní postavy mohou mít i několik sprite v různém oblečení a pozách, kolik jen budete potřebovat.

Lineart:

Tvorbu spritu začneme lienartem pózy. Skicu pózy si udělejte bez obličeje. Sprite ve visual novelách je nejčastěji postava zobrazená buď od kolen nahoru nebo od boků nahoru. Když už si jednou vyberete jakou část postavy zobrazíte, měli by jste se toho držet u všech postav v celé hře ( samozřejmě vyjma vysokých a malých postav a CG). Nyní se musí udělat lineart (linky). Pokud grafiku děláte na počítači, práce pro vás bude jednodušší (stejně budete muset s počítačem pracovat). Lineart si ovšem můžete udělat i černou fixou na papír a naskenovat.

lineart postavy

Vybarvení:

Pokud máte všechny pózy co potřebujete, není nic lepšího než podívat se do vzorníku a postavy vybarvit! Pamatujte že plátno kolem vašeho spritu musí být průhledné, jinak budete mít kolem něj bílý čtvereček. Proto musíte obrázek uložit např. ve formátu PNG, je bezztrátový a nechá plátno průhledné.

barvení 1barvení 2

Výrazy:

Pokud máte lineart hotový a vybarvený, je potřeba doplnit jednotlivým pózám výrazy. Tady je opět potřeba pracovat s počítačem. Pokud chcete dělat lineart ručně musíte umazat část vlasů a linearty si nakopírovat. Pokud pracujete na počítači bude to pro vás jednodušší. Zkrátka každé póze doplníte různé výrazy podle potřeby vaší hry, udivený, plačící se, smějící se naštvaný… cokoliv budete potřebovat (i tady je potřeba mít scénář alespoň zhruba napsaný).

výrazy

Pokud jste to zvládli (věřím že ano) měli by jste mít set póz a výrazů pro vaši hru ^_^ !!

set postav zpětvpřed