Tvorba Visual Novel

Postavy

Návrh postavy:

První fáze při vytváření vašich postav je jejich návrh. Postačí na to papír a tužka a trošku přemýšlení. Nesmíte se bát návrh zrušit a začít s ním od znova, zkuste si i víc variant.

Promyslete si jak chcete aby vaše postavy vypadaly, vezměte přitom v úvahu jejich povahové vlastnosti. Povaha a charakter postavy by se měl odrážet v jejích obličejových rysech. Tak například optimistické, roztomilé postavy budou mít velké zářivé oči a na tváři široký úsměv, zatímco chladná a nemluvná postava bude mít spíš oči unavené a ústa malá, lehce smutná.

Protože manga nedovoluje dělat v obličejích (hlavně dívek) výrazné rysy a změny je dobré rozlišit postavy výraznými účesy a netradičními barvami vlasů a očí.

Pokud se vaše hra odehrává na střední škole, velmi důležité jsou školní uniformy. Nechte se inspirovat ostaními hrami raději než skutečností, protože v japonských visual novelách jsou školní uniformy velmi zdobné a barevné (hlavně proto aby lahodily oku).


japonská školní uniforma manga školní uniforma

Skutečná japonská školní uniforma vs. manga školní uniforma

Samozřejmě záleží také na žánru hry, pokud děláte harémovou Ren’Ai hru se spoustou krásných děvčat měly by mít i roztomilé uniformy, zatímco chlapecká uniforma by měla být strohá, většinou jen sako, kalhoty a vázanka barevně sladěné s dívčí částí. Pokud ovšem děláte například boys love hru, je dobré udělat chlapecké uniformy zdobné a zajímavé.

Oblečení obecně záleží na žánru vaší hry. Pokud bude prostředím hry kosmická loď, je dobré prohlédnout si různé sci-fi seriály a hry a promyslet si jak to udělat aby byl kostým zároveň praktický ale i zajímavý na pohled.

Uniformy policie a armády by také měly vycházet ze skutečných uniforem. Samozřejmě že můžete dodat prvky podle svého gusta, ale aby bylo nakonec poznat že je to uniforma. Také je vhodné zjistit si jaká hondost má jaké výložky a podobně. U civilního oblečení se nebojte popustit uzdu své fantazii, ale modely by opět měly vycházet z charakteru vaší postavy (mladá dívka bude mít roztomilé šaty, učitelka kostýmek, bohatý šlechtic bude mít oblek atd...)

Nezapomeňte si do návrhu také stanovit základní vzorník barev vašich postav (barva očí, kůže, vlasů) aby jste je měly na všech obrázcích v jednom odstínu (a to i když celou grafiku děláte ručně).

návrh postav

Hotový návrh postav může vypadat například takto

zpětvpřed