Tvorba Visual Novel

Rozvržení příběhu

Pokud máte jednotlivé linie příběhu rozepsané do scén, je dobré je nějak dát dohromady aby jste viděli kde se budou prolínat, kde vám chybí nějaká scéna, kde není postup úplně logický, kde vám jaká linie neočekávaně skončí. Hlavně pokud máte složitější a hodně větvený příběh s mnoha možnými konci měli by jste si spojit scény do vývojového diagramu.


vyvojovy diagram

Takto nějak by vypadal vývojový diagram pro ukázku rozepsání zcén z předešlé části


Pokud je příběh vaš hry složitý a rozvětvený, používají tvůrci Visual Novel jeden trik. Hra se na začátku rozdělí na dvě části (jako kdyby každá měla svůj vývojový diagram) a v každé části můžete získat jen určitý počet dívek. Pokud získáte všechny dobré konce se všemi dívkami, otevře se vám další část příběhu. Lepší představu snad získáte z následujícího schématu:


schéma

S tímto schématem si můžete libovolně pohrát a pozměnit ho pro vaše potřeby, ale je velmi užitečné. Jak ho naprogramovat se dozvíte v sekci programování.


zpětvpřed